Africa's Wild Horizons
The Waterberg - Mountains Of Life
The ancient land of South Africa's Limpopo teems with life. See how these creatures survive amid glorious grasslands and rocky gorges.
An immense, dry land dominates southwestern Africa. Here, sand covers the land in rippling dunes and rain drains away as quickly as it falls. Kalahari, meaning place of great thirst, is an appropriate name for one of southern Africa's greatest wildernesses.
Looking at what lies within the walls of Tanzania's Ngorongoro Crater and how the surrounding areas impact life within Ngorongoro.