Great Parks of Africa
Dispersed throughout the lush continent of Africa, an exploration into the breathtaking natural sanctuaries that provide haven and shelter to Africa's beautiful and vulnerable wildlife heritage.
Addo Elephant National Park
The Addo Elephant Park was founded in 1931 and is 1,640km2. It hosts more than 450 elephants and other mammals and was created in response to the elephant population falling as low as eleven.
Table Mountain National Park
Table Mountain National Park on the southwestern tip of Africa surrounded by ocean and humanity. It is a rugged peninsula jutting out into the cold Atlantic Ocean and forming an island of incredible diversity.
In the southern reaches of Africa's great Kalahari basin, everything is made tough. Ancient rivers harbour water deep underground, and these hidden lifelines forge a fragile link to survival. This is the Kgalagadi Transfrontier Park.