Santa Who?
Als Kerstmis een tijd van wonderen is, is het dit jaar Santa die wat bijzondere kerstmagie nodig heeft. Gelukkig is de betovering net zo overvloedig aanwezig als de sneeuw in deze hartverwarmende kerstkomedie die vast en zeker een kerstklassieker wordt. Het laatste wat tv-journalist Peter Albright verwacht wanneer hij verslag doet van de typische triviale kerstverhalen is groot nieuws brengen. Maar hij verwachtte dan ook nooit dat de echte Santa Claus (Leslie Nielsen, “The Naked Gun”) letterlijk zijn leven zou komen binnenvallen. Tijdens een tochtje met zijn rendieren valt Santa per ongeluk uit zijn slee en valt recht voor Peters auto. Santa is in orde, alleen heeft hij compleet geheugenverlies en herinnert zich zijn kerstplichten niet meer, of de tekst van “Jingle Bells” of zelfs hoe hij ho-ho-ho zegt. Peter, afgestompt door het onbehouwen commercialisme van de feestdagen, ziet de vreemde man met geheugenverlies in het Santa-kostuum als een geweldig humaninterestverhaal. En Claire, met wie hij een knipperlichtrelatie heeft, ziet de bebaarde oude man als de perfecte keus voor de Santa die ze op haar afdeling nodig heeft. De enige die vermoedt dat hij de echte Santa is, is Zack, Claires zevenjarige zoon. Ondertussen, met de kerstdagen voor de deur, hebben Santa’s elfen, onder leiding van elfenbaas Max, een grootscheepse zoektocht op touw gezet om hun vrolijke baas te vinden. Door de kracht van geloof en wat wonderbaarlijke kerstmagie zit Santa op tijd in zijn slee voor Kerstmis en verwerft Peter een vaste plek in het leven van Claire en Zack. Terwijl Santa met zijn rendieren de heldere winternacht in vliegt, hebben Peter, Claire en Zack een geweldig kerstwonder meegemaakt.