Taxi Driver
Wordt beschouwd als een van de beste films aller tijden. Martin Scorsese's Taxi Driver kreeg Oscarnominaties voor Beste Film, Beste Acteur (Robert De Niro), Best Vrouwelijke Bijrol (Jodie Foster) en Beste Muziek (Bernard Herrmann). De teruggetrokken, vervreemde en getraumatiseerde Vietnam-veteraan taxichauffeur Travis Bickle (De Niro) draait nachtdiensten in Manhattan. Ook al bruist het leven rondom hem, Travis kan er geen contact mee maken. Zijn date met Betsy (Cybill Shepherd) mislukt, omdat hij haar meeneemt naar een pornofilm. Hij probeert een 12-jarig hoertje, Iris (Foster) uit handen van haar pooier Sport (Harvey Keitel) te redden - ook al is het niet duidelijk of Iris wel gered wil worden. De opgekropte woede van Travis, en zijn misplaatste trouw leiden uiteindelijk tot een uitbarsting van wraak en geweld.