De chef-koks bereiden een jazzbrunch en krijgen de opdracht om een gerecht te creëren dat een eerbetoon is aan een muziekgenre.
Om een plek in de finale te bemachtigen moeten de chef-koks hun eigen draai geven aan een soulfooddessert, waarbij ze onverwacht hulp krijgen van een souschef.