Up Next: BENEE
“Het is een geweldige emotionele uitlaatklep waarin ik alles kwijt kan”, vertelt BENEE aan Apple Music over het maken van nummers. “Soms als ik niet zo lekker in mijn vel zit, heb ik geen zin om er met mensen over te praten. Ik ben erachter gekomen dat ik het in mijn muziek allemaal kan laten gaan.” De popartiest uit Nieuw-Zeeland groeide op als het 'vreemde kind' in een erg creatieve omgeving en probeerde elke hobby uit totdat ze er dankzij het schoolkoor achter kwam wat haar roeping was. Niet lang daarna begon ze covers online te zetten en al snel experimenteerde ze met een eigen geluid. In haar Up Next-film onthult ze haar obsessie met Harry Potter, bespreekt ze hoe haar schoolvrienden haar motiveerden en dat ze weigert in een hokje geduwd te worden. En in een interview met Zane Lowe van Apple Music – ook een Kiwi – praat ze over haar inspiratiebronnen als Lorde en Lily Allen, over de confrontatie met haar angsten in haar muziek en de uitdagingen die kleven aan het opbouwen van een carrière − en het touren − in tijden van COVID-19. Bekijk het interview en de film, samen met een selectie van andere artiesten uit de Up Next-serie.