Betjänten
En psykologisk thriller om aristokraten Tony som anställer den driftige Barrett som betjänt i hushållet. Barretts imponerande effektivitet utvecklas dock efterhand till en kuslig och smygande kontroll, och rollerna som herre och tjänare börjar på ett subtilt sätt att vändas upp och ned. Regi: Joseph Losey. I rollerna: Dirk Bogarde, James Fox, Sarah Miles, Wendy Craig m.fl. (The Servant)