Lady M
Det är 1800-tal i England och den unga Katherine säljs som hustru till den äldre godsherren Alexander Lester. Hon hålls isolerad från omvärlden men vägrar finna sig i sin påtvingade ensamhet. När Katherine inleder en affär med en av sin mans anställda flammar livsgnistan upp till en okontrollerbar låga och snart är maktordningen på godset helt ställd på ända. Regi: William Oldroyd. I rollerna: Florence Pugh, Cosmo Jarvis, Paul Hilton, Naomi Ackie, Christopher Fairbank, Golda Rosheuvel m.fl. (Lady Macbeth)