The Nightingale
En våldsam dramathriller som utspelar sig år 1825 på ön Tasmanien. Den unga irländskan Clare är besatt av att hämnas på den brittiska officer som utsatte hennes familj för en brutal attack. Hennes jakt går genom öns vildmarker och till sin hjälp har hon aboriginske spåraren Billy, som även han drivs av ett traumatiskt förflutet. Regi: Jennifer Kent. I rollerna: Aisling Franciosi, Sam Claflin, Baykali Ganambarr, Damon Herriman, Harry Greenwood, Magnolia Maymuru m.fl.