The Revenant
Ett actiondrama om en expedition i den outforskade amerikanska vildmarken under 1820-talet. När pälsjägaren Hugh Glass blir attackerad och svårt sårad av en björn så blir han lämnad att dö av sitt jaktsällskap. Under sin kamp för att överleva får Hugh utstå obeskrivlig sorg och dessutom blir han bedragen av sin närmaste vän John. Trots sina svåra skador lyckas Hugh långsamt komma på fötter igen och i den bittra vinterkylan startar han nu jakten på hämnd och upprättelse. Filmen är inspirerad av verkliga händelser. Regi: Alejandro G. Iñárritu. I rollerna: Leonardo DiCaprio, Tom Hardy, Domhnall Gleeson, Will Poulter, Forrest Goodluck, Kristoffer Joner m.fl.