Landet för längesedan XII: Flygarnas dag
"Flygarnas stora dag" är en viktig händelse för alla flygande invånare i Stora Dalen och den närmar sig med stormsteg, men den självständige Petrie har problem med att flyga i formation med sina syskon. Hans vänner försöker hjälpa honom och en fjunig nykomling som heter Guido ger honom det bästa rådet - att ibland är det bättre att vara sig själv.