Manchester by the Sea
Ett drama om den asociale vaktmästaren Lee som en dag får bud om att hans äldre bror Joe har drabbats av hjärtstillestånd, men innan han kommer fram till sjukhuset så har brodern hunnit avlida. Lee flyttar nu tillfälligt tillbaka till sin gamla hemstad Manchester-by-the-Sea för att ta hand om sin 16-årige brorson Patrick. Väl hemma blir Lee påmind om allt det som en gång tvingade honom att bryta upp från sin fru och det samhälle där han föddes och växte upp. Regi: Kenneth Lonergan. I rollerna: Casey Affleck, Michelle Williams, Lucas Hedges, Kyle Chandler, Ivy O'Brien, Kara Hayward, Anna Baryshnikov m.fl.