Good Will Hunting
Ett drama om den unge Will Hunting, en lite stökig kille som jobbar som städare på ett universitet, men som i hemlighet är ett matematiskt geni. När Will hamnar i slagsmål och hotas av fängelse tar matematikprofessorn Lambeau honom i beskydd, och han sätter Will i terapi hos sin vän, psykologen Sean. Till en början är Will motsträvig men efter några terapisessioner börjar han öppna upp sig alltmer för Sean. I samma veva träffar Will Harvard-studenten Skylar och de inleder en trevande romans. Regi: Gus Van Sant. I rollerna: Matt Damon, Robin Williams, Stellan Skarsgård, Minnie Driver, Ben Affleck m.fl. (Good Will Hunting)