The Lincoln Lawyer
Ett kriminaldrama om den hale och karismatiske försvarsadvokaten Mick Haller som sköter sitt jobb från baksätet i sin Lincoln. Haller har spenderat större delen av sin karriär med att försvara småskurkar tills han plötsligt får den misshandelsanklagade playboyen Louis Roulet som klient. Det är ett rättsfall med höga insatser och snart inser Haller att han är mer utsatt än han skulle önska. Regi: Brad Furman. I rollerna: Matthew McConaughey, Marisa Tomei, Ryan Phillippe, William H Macy, Josh Lucas, Michael Peña m.fl. (The Lincoln Lawyer)