Kriminalutredaren i Hollywood Hieronymus "Harry" Bosch (Titus Welliver), har rykte om sig att aldrig backa när det gäller att söka rättvisa. Serien "Bosch" som är baserad på Michael Connellys bästsäljande romaner, skärskådar polisarbetets komplexiteter, där gränsen mellan rätt och fel aldrig är så tydlig som det kan verka.
Efter att det unga offret i benfallet är identifierat, dras Bosch och J. Edgar in i pojkens familjeproblem. Boschs egen rättegång närmar sig, och romansen med Brasher stöter på patrull. En intensiv konfrontation med Raynard Waits får Bosh att ompröva allt.