Chapter One
Seriepremiär. Åklagaren E.B. Jonathan anlitar Perry Mason för att lösa vad som kan vara århundradets fall - utpressningskidnappningen av ettårige Charlie Dodson.
Chapter Two
Syster Alice erbjuder på impuls familjen Dodson kyrkans moraliska och finansiella stöd. Ett häpnadsväckande medgivande från Baggerly väcker Masons vrede.
Mason får obefogad tillgång till bevis med hjälp av Virgil, hans kontakt vid bårhuset. Senare försöker Mason få information ur en obeveklig Drake.
Chapter Four
Mason och Strickland förlitar sig på Virgil för utomrättslig hjälp än en gång. Birdy uppmanar syster Alice att ta tillbaka sina påståenden om lille Charlie.
När Emilys rättegång börjar försöker Mason rätta till sin tvivelaktiga start. Della och Strickland söker efter ett samband mellan kriminalpolis Ennis och Charlies kidnappare.