Bosch: Legacy
Fel adjö
Förre kriminalaren Harry Bosch, numera privatdetektiv, anlitas av åldrande miljardären Whitney Vance för ett personligt problem som kan få stora följder. När mannen som beordrade mordet på ”Money” Chandler går fri, slår den förkrossade Chandler sig ihop med Bosch för att skipa rättvisa. Maddie Bosch, som ännu är ovan i sitt jobb som patrullerande polis, sätts under en hårdför träningsofficer.
Boschs och Chandlers jakt efter Carl Rogers löper oväntat samman med ryska maffian. En skrämmande brottsplats i Thai Town tvingar Maddie att inse gränserna för sitt jobb.
Bosch gräver djupare i Whitney Vances förflutna, och mäktiga aktörer bevakar allt han gör. Chandler försvarar en man som gripits felaktigt. Carl Rogers tvingas kläcka en ny plan för brott. Maddie kämpar med det emotionella priset hennes jobb kostar.