Påtaglig fara
Harrison Ford är tillbaka som den orädde CIA-agenten Jack Ryan i denna kritikerrosade kassasuccé från producenterna bakom Patrioter. När Ryans mentor, Admiral James Greer (James Earl Jones) blir allvarligt sjuk, utnämns han till ställföreträdande underrättningschef för CIA. Hans första uppdrag: att utreda mordet på en av presidentens vänner, en framstående amerikansk affärsman med hemliga förbindelser till colombianska drogkarteller. Vad Ryan inte vet, är att CIA redan har skickat en livsfarlig fältoperatör (Willem Dafoe) för att leda en paramilitär styrka mot de colombianska knarkkungarna. Fångad i korselden tar Ryan saken i egna händer och riskerar både livet och karriären för det enda han forfarande tror på – sanningen.