Falling Down
Det är trafikstockning på motorvägarna. Terrorn sprider sig i våra städer. I affärer och restauranger har kunden sällan rätt. Pressen att bo i en storstad kan göra vem som helst arg. Men Bill Foster är mer än arg. Han är ute efter att ge igen. - Jag är på väg hem, säger Foster när han överger sin bil i en trafikstockning på årets varmaste dag. Istället beger han sig rakt in i en storstadsmardröm, som växlar mellan att vara absurt komisk och förödande våldsam. Michael Douglas spelar Foster, en vanlig kille i krig mot det dagliga livets frustrationer. Robert Duvall är den smarta polisen som är besatt av att stoppa Fosters bärsärkargång genomstaden. Falling Down är deras berättelse, en fängslande, okonventionellthriller som ställer frågan: Är vi på väg att bryta ihop?