Den amerikanska reportern
Reportern Kim Baker (Tina Fey) är fast i gamla hjulspår och bestämmer sig för att förändra tillvaron genom att ta ett farligt uppdrag i Afghanistan. Långt hemifrån och helt utanför sin trygghetszon upptäcker Kim sin verkliga styrka när hon riskerar allt för att hitta nästa stora story.