Jack Osbourne tar med sig vännerna Jason Mewes och Jamie Kennedy till det okändas gräns i jakten på sanningen om UFOn. De inleder en djärv undersökning för att ta reda på om rapporter om oförklarliga flygande fenomen i Utahs Uinta Basin är verkliga.