En granskning av Sarah Lawrence-sektens ursprung från 2010 på Sarah Lawrence campus fram till dess undergång, när de sista medlemmarna hittar sina egna vägar till överlevnad.
The Arbiter of Truth
Åtta andraårsstudenter anländer till college för att hitta pappan till en student i deras studentbostad: den tidigare brottslingen Larry Ray. Snart blir Ray deras nionde rumskamrat - och lockar in dem i en farlig kult.
Medan studenterna faller djupare under Larrys förtrollning följer de med honom till New York City, där han är delägare i en lägenhet i stan. I takt med att Larry blir mer kontrollerande och till och med våldsam, förändras elevernas verklighet.
Efter att Larry har blivit vräkt flyttar sekten till New Jersey, där Larry begår sina mest ohyggliga brott hittills. När han slutligen arresteras väljer de två kvinnorna som står honom närmast olika vägar för att överleva.