The Thin Man Goes Home
Outlaws come and go in Nick and Nora's lives. Now it's time to meet the in-laws. The debonair sleuths leave little Nicky Jr. at boarding school, grab Asta and head to Nick's boyhood home of Sycamore Springs. Of course, wherever they go, murder has a way of showing up on the doorstep - a point proven in this fifth Thin Man. Nick can show off his gumshoe talents for his parents (Harry Davenport and Lucile Watson) when an artist is killed. And he'll do it without customary liquid inspirations because Nick (William Powell) is on the wagon. He's also on his game. As is Nora (Myrna Loy), wrestling a folding lawn chair, tailing a presumed suspect through town, igniting a pool-hall rumble and cracking wise as goodas she gets. Make yourself at home, whodunit fans.