Shadow of the Thin Man
A jockey who threw a race is murdered in the locker room. "My, they're strict at this track!" Nora Charles exclaims. With that, she (Myrna Loy) and hubby Nick (William Powell) are off to the races on another case of murder, mirth and perfect martinis. Highlights of this fourth Thin Man include a visit to the arena for the evening's wrasslin' and dinner at Mario's Grotto where, no matter what anyone wants, the waiter insists upon the sea bass. As in all films in the series, the supporting cast is extraordinary, with Sam Levene, Barry Nelson, Donna Reed, Henry O'Neill and Stella Adler among Shadow's heroes and possible villains. Red herrings abound. But we still recommend the sea bass.