The Wingfeather Saga
A Mysterious Map
After two weeks of being homebound, the whole family is eager to get back to normal. Nia allows Podo to head to town and get information on the Fang Slarb, while the kids play a game of Zibzy. A lost ball in the forest leads to a strange encounter with Peet the Sockman. Janner and Tink return to Books & Crannies to help Mr Reteep and stumble upon a mysterious map.
As the Fangs of Dang scour the town for the Igiby children, Janner, Tink, and Leeli scheme on how to break their mom and grandfather out of jail. Unfortunately, the kids get caught and are thrown in jail too. Nia stands up to the Fangs to protect Podo and Pete the Sock man and Nugget the dog come to the rescue as well. After their heroics, and a few injuries, the Igiby family flees the vicious Slarb.
The Igiby family flees to the Anklejelly Manor, where the fight horned hounds. An old friend that is much changed comes to the rescue. With the Fangs of Dang on the chase, Pete the Sock Man must protect the Igiby family. After an epic fight between the family and the Fangs, and Anklejelly Manor burns down and Podo is injured. Janner, Tink, and Leeli learn astounding things about their past and family legacy.