The Current War
Starring Benedict Cumberbatch as Thomas Edison and Michael Shannon as George Westinghouse, The Current War is the story of the rivalry between the greatest inventors of the industrial age over whose electrical system would power the new century. Backed by J.P. Morgan, Edison dazzles the world by lighting Manhattan. But Westinghouse, aided by Nikola Tesla, has seen fatal flaws in Edison’s direct current design. Igniting the infamous war of currents, Westinghouse and Tesla bet everything on risky and dangerous alternating current.