The Rocket
Laos: A boy (Ahlo, 10), who is believed to bring bad luck, is blamed for a string of disasters. When his family loses their home and are forced to move, Ahlo meets the spirited orphan Kia (9) and her eccentric uncle Purple: an ex-soldier with a purple suit, a rice-wine habit and a fetish for James Brown. Struggling to hang on to his father's trust, Ahlo leads his family, Purple and Kia through a land scarred by war in search of a new home. But bad luck seems to follow Ahlo, and in a last plea to prove he's not cursed, Ahlo builds a giant explosive rocket to enter the most lucrative but dangerous competition of the year: The Rocket Festival. As the most bombed country in the world shoots back at the sky, a boy will reach to the heavens for forgiveness.