Into each generation a slayer is born. This time it's Buffy Summers, high school student. And together with her inner circle of special friends and her Watcher, she's out to save the world from vampires, demons, and forces of darkness.
Welcome to the Hellmouth
Buffy Summers, a high school sophomore, transfers to Sunnydale High. There she meets her new "Watcher" and learns she cannot escape her true destiny.
The Harvest
A stranger named Angel tells Buffy that if she does not stop The Harvest, the Hellmouth will open and The Master will roam free.
In an effort to inject some normalcy into her life, Buffy tries out for the cheerleading squad-only to discover the competition wants her dead.
Xander falls for a beautiful substitute teacher who is actually a She-Mantis intent on mating with, then decapitating, virginal boys.
While awaiting the arrival of the warrior vampire called the Anointed One, Buffy's big date at the Bronze ends with an assault on a funeral home.
A field trip to the zoo turns deadly after Xander and a clique of mean-spirited kids become possessed by the spirit of a demonic breed of hyena.