Footnote
Talmud scholar Eliezer Shkolnik (Shlomo Bar-Aba) has worked in obscurity at Jerusalem's Hebrew University. In contrast, Eliezer's son, Uriel (Lior Ashkenazi), also an academic, has published many books and received numerous accolades. Eliezer looks down on his son's achievements and pursuit of fame, and so the pair have a rocky relationship. Their rivalry comes to a head when Eliezer receives word that, at long last, he is the recipient of the prestigious Israeli Prize.