Minority Report
Based on a story by famed science fiction writer Philip K. Dick, "Minority Report" is an action-detective thriller set in Washington D.C. in 2054, where police utilize a psychic technology to arrest and convict murderers before they commit their crime. Tom Cruise plays the head of this Precrime unit and is himself accused of the future murder of a man he hasn't even met.