Spider-Man 2
When a failed nuclear fusion experiment results in an explosion that kills his wife, Dr. Otto Octavius is transformed into Dr. Octopus, a cyborg with deadly metal tentacles. Doc Ock blames Spider-Man for the accident and seeks revenge. Meanwhile, Spidey's alter ego, Peter Parker, faces fading powers and self-doubt. Complicating matters are his best friend's hatred for Spider-Man and his true love's sudden engagement to another man.