While he is only the shadow of the warrior he was in Indochina, Colonel Paul Andreas Breitner is forced to cross a Algeria at war, in search of his former senior officer: Colonel Simon Delignières, missing in the Aurès Nemencha, a real powder keg in the hands of the rebels.