Franklin and Milena on the Quest for Science
Back to the Dark
Through Blu, Milena meets Franklin, and together they create a lantern powered by bicycle pedal strokes. Milena challenges Franklin to prove that time travel is possible.
Let It Be
Bees invaded Franklin's laboratory, startling him. Milena discovers they are harmless, and together they create a beautiful garden so they can move from the laboratory to the backyard.
Franklin and Milena are warned about a comet that could collide with Jupiter - or even with Earth itself - and build a telescope to observe space and learn about moons and comets.
A flea "epidemic" takes over the pets from Lemon Street. Milena and Franklin lead the mobilization, isolation, mapping of cases, and the search for patient zero, but they diverge in their conclusions.
Franklin and Milena want to build a cake production line for Lemon Street, and tackle the challenges of programming a robotic arm. By the end of this sweet mission, Franklin and Milena reconcile.
To engage with his followers, Franklin creates a chatbot that uses his data in a messy way, and damages Franklin's morale on the internet. Blu solves the issue cleverly.