S1, E1: Chilean president Salvador Allende wanted to modernise his country and fight poverty. But conservative groups organised a series of wildcat strikes and the White House put pressure on Chile's economy. When they realised that they could not eliminate the president by legal means, they prepared a coup d'état. This bold three-part work of cinema vérité captures the many voices of Chilean society in a riveting account of the fall of the Allende government in 1973.