Rubbed the Wrong Way; Babysitting Bedlam Bakugan: Evolutions
S1, E9: After a Bakugan field erupts, the town kids stampede to get their own Bakugan; a strange boy leads Dan and Wynton into an underground maze, where they discover the boy's Bakugan has been enslaved.