The Movies The Golden Age
S1, E101: The Jazz Singer becomes the first film with sound and movies like King Kong and Dracula, help buoy Americans during the Depression. Walt Disney creates the first cartoon feature, Snow White and the Seven Dwarfs. Audiences fall in love with comedies like It Happened One Night, Bringing Up Baby, and Westerns starring John Wayne and Gary Cooper. Arguably the greatest year in film history, 1939, is highlighted by The Wizard of Oz, and Gone With the Wind. In the decade to follow, beloved titles such as Casablanca, Citizen Kane, and It’s a Wonderful Life are released.