The Road to War in the Pacific, 1931--1941
S1, E1: The origins of the war predate Dec. 7, 1941; tracing the events that lead up to the Japanese attack on Pearl Harbor; Japan's interest in taking over China; the strategic need for oil and other supplies threatened by the US-controlled Philippines.