Ai-un: Hugo Makibi Enomiya-Lassalle. Bridge Builder between Zen and Christianity
Now that inter-religious dialogue has become a great buzz-term, it is more important than ever that we do not content ourselves with the term alone. The encounter between Christianity and Buddhism illustrates how religions can learn from one another. A key figure in this success story is the Jesuit and Zen instructor Hugo Makibi Enomiya-Lassalle (1898-1990).