The best films of the European Outdoor Film Tour 13/14: CASCADA (USA 2013, 6 min), endless rain and millions of mosquitos: is the Mexican jungle the best destination for a kayaking trip? – THE ROAD FROM KARAKOL (USA 2013, 30 min), an American in Kyrgyzstan: Kyle Dempster hunts down the last great unclimbed peaks and almost gets lost in the remote wilderness along the way… – WIDE BOYZ (UK 2012, 20 min), too big for your fists, too small for your ass, the brutal world of offwidth climbing: Tom Randall and Pete Whittaker take on the gnarliest offwidth cracks in America. – THE BEGINNING (CH 2012, 6 min), canyoning with the Swiss supermen. – NORTH OF THE SUN (NOR 2013, 23 min), waves and waste on the freezing Norwegian coastline: a perfect Winter for hardcore surfers Inge Wegge and Jørn Ranum. – SUPERVENTION (NOR 2013, 10 min) Outstanding freeskiing and snowboarding in the most remote places of Norway.