Disappearing
In the heart of Southern Carinthia, a story unfolds that is deeply rooted in a century-old decision. In 1920, like many in the Slovenian community of Carinthia, filmmaker Andrina Mracnikar's grandfather voted for Carinthia to remain within the Republic of Austria, an act of self-determination expected to herald a new era of coexistence for the Slovenian minority.