Rise of the Vikings
Godfred, the Viking Who Defied Charlemagne
Godfred has great ambitions for his kingdom of Jutland. But his repeated raids and his growing influence triggers the anger of the most powerful man in Europe, Charlemagne.
Horik and Harald - A Clash of Dynasties
Godfred's death triggers a bloody war of succession. Will his son Horik succeed in taking the throne of Jutland against the pretender Harald, who is allied with Charlemagne's son?
Horik sits on Jutland's throne. In his army, a mysterious fighter distinguishes himself by taking the Frankish capital, Paris. His name: Ragnar Lodbrok.
Ragnar is captured and killed by an English king. His three sons take the lead of a huge fleet to avenge their father. Their objective: to conquer England.