Borgen: Power & Glory
Foreign Minister Birgitte Nyborg finds her career in jeopardy when a dispute over oil in Greenland threatens to become an international crisis.
The Future is Female
After oil is found in Greenland, Birgitte Nyborg leaks incriminating information when she and Prime Minister Signe Kragh clash over who should have oversight.
Asger flies to Greenland to gather info for Birgitte, who hopes to convince Parliament not to extract the oil; Malik considers spying on his employer.
Birgitte is suspected of lying to fellow Cabinet members and gets troubling news about Magnus; Katrine thinks Birgitte's political career may be over.
News of China's involvement in Greenland gives Birgitte a reprieve but upsets the United States; the situation between Katrine and Narciza threatens to erupt.