Danni Lowinski
Neues Leben
After finishing her law degree in her early 30s, Danni unsuccessfully applies to a large law firm. Her friend Bea has a brilliant idea: they set up a table and two chairs in a shopping arcade, where Danni offers legal advice for one euro per minute. Soon, her first case arrives in the form of Mayumi, a 50-year-old Filipina. Danni demonstrates empathy and assertiveness in taking her case.
Kein Heim
Lutz Gallwitz, a single father, is accused by the youth welfare office of not properly caring for his three children – Jule (15), Jonas (6), and Nina (4). Danni Lowinski is initially optimistic and negotiates with the office. However, when she finds two of the children alone in a shopping mall the next day, and then discovers Jonas unattended at home, she realizes she's made a mistake. She decides to take action against Gallwitz.
Danni's new case involves many unpredictable variables: 20-year-old Viktoria has cerebral palsy and doesn't have long to live. Her greatest wish is to be beautiful. She wants to undergo cosmetic surgery, but the health insurance company refuses to pay. When a court-appointed expert also diagnoses pure vanity instead of medical necessity, Viktoria commits a desperate act: she jumps from the second floor of the shopping mall.