Mountain Medic
Homesick
Dr. Martin Gruber, who left idyllic Ellmau almost 15 years ago to live a life on the cutting edge as a surgeon in New York, wants to surprise his mother Elisabeth on her birthday with a short visit to the mountain farm.
All of a sudden, Dr. Martin Gruber is the father of an 11-year-old girl! This news from Dr. Melchinger has deeply shaken Martin. Shortly before her death, Sonja had confided in the old doctor that the father of Lilli was not her husband Hans, but Martin.
Just as Dr. Martin Gruber has decided to turn his back on his troubled New York life, his girlfriend Julia Denson unexpectedly shows up in Ellmau.
For weeks, Ellmau has been preparing for the annual St. John's Festival and the numerous visitors expected for the festivities. Dr. Martin Gruber treats one of the visitors with cold symptoms.
A heavily pregnant young patient in transit comes to Dr. Martin Gruber's medical practice. Even though she seems to have only a mild infection, Martin wants to rule out possible risks for the unborn child.
Dr. Martin Gruber and the mountain rescue team are called out to the Lambrechtshöhle cave. There, he meets the injured Ina Prechtl and her sister Andrea.