The Battle of Chile
The Insurrection of the Bourgeoisie
Chilean president Salvador Allende wanted to modernise his country and fight poverty. But conservative groups organised a series of wildcat strikes and the White House put pressure on Chile's economy. When they realised that they could not eliminate the president by legal means, they prepared a coup d'état. This bold three-part work of cinema vérité captures the many voices of Chilean society in a riveting account of the fall of the Allende government in 1973.
In the months leading up to the military coup in Chile, supporters of the socialist president Allende try to create a " state within a state " with political and charitable actions - as a counterweight to the anti-reform forces in the country, supported by the Nixon administration in the USA.