Die Beni Challenge
Beni and the Big Cat
Benedikt Weber is fearless. But today's challenge, "Cut the toenails of a big cat" gives even our daredevil host a fright. Is that even a good idea? After all big cats are very dangerous. But Beni wants to try and faces tigers, caracals, and cheetahs...
Nature is Beni's element, but can he compete with a beaver – and then in its' specialty, cutting trees? The audience and Silly are very strict this time: He can't use an axe or a chainsaw. But Beni wouldn't be Beni, if he wouldn't think of something crazy for this.
"Grilling bratwurst underwater“ – that's impossible! Even our host, Benedikt Weber, is stumped. After all you can't light a fire underwater… Or can you? Beni rises to this unbelievable challenge and gets a wet surprise.
Polar Bears are rather fit. They're strong and super fast. Benedikt Weber accepts the challenge and faces the Arctic denizen in a pentathlon. "The Beni Challenge" always aims high.
"Can you overtake a subway on foot?" For this challenge Beni needs not just brains but also power in his legs. A subway takes just minutes from one station to the next. Will Beni manage to be even faster and win this challenge?