Foundations of Organic Chemistry Acid-Base Chemistry
S1, E5: The proton transfer reaction is one of the first of several fundamental classes of reactions; the three classifications of acids and bases; the Arrhenius, Bronsted-Lowry and Lewis definitions; how chemists predict proton transfer reaction outcomes.