Legend of the Galactic Heroes: Die Neue These Birth of the 13th Fleet
S1, E5: After its defeat at the Battle of Astarte, the Free Planets Alliance Navy returns to the planet Heinessen; a memorial service is held for the Alliance soldiers who died in the battle.