Burning Earth
S1, E2: Yamato, Teru, and Ryugo board the Musashi and leave the shelter. Outside, they find a fierce battlefield against the aliens. Yamato and his team plunge into the fray and rack up victories thanks to Musashi's abilities. But the aliens' combat machines undergo a shocking transformation and their enemies turn the tables on them.