Cyrus and Cambyses - Founders of the Empire
S1, E4: Cyrus, the first great king of the Persian Empire, expands the empire through pragmatic leadership; he uses local customs and traditions and thereby gains legitimacy over central Asia and Babylon; his son Cambyses expands the empire into Egypt.